به بهانه ظهور موج جدیدی از فیلم های آخرالزمانی

نویسنده: حسین كارگر

یکی از جریان های پرقوت و حجیم سینمای غرب، به خصوص در هالیوود، فیلم های آخرالزمانی هستند. آثاری که روایتی درباره پایان تاریخ یا آغاز یک تاریخ جدید در آینده ای دور یا نزدیک را ترسیم می کنند. در این گونه فیلم ها، حوادث سهمگین و نابودکننده نظیر انفجارهای هسته ای، هجوم موجودات فضایی و هیولاها، سیل های بنیان کن، زمین لرزه های خانمان برانداز، کشمکش های بیولوژیک و تکنولوژیک و ... حیات را در کره زمین تهدید می کنند. مجموعه فیلم های هری پاتر، ارباب حلقه ها، ماتریکس، ، ترمیناتور و همچنین فیلم هایی مثل «کد داوینچی»، «آواتار»، «2012»، «جاده»، «کتاب ایلای»، «لژیون»، «ماموریت غیر ممکن» و ... مروج پندارهای آخرالزمانی بوده اند. هالیوودی ها حتی از ظرفیتی به نام انیمیشن هم برای القای انگاره های آخرالزمانی خود بهره برده اند که مصادیق چنین بهره ای «9»، «وال ای»، «مگامایند» و ... است.

بقیه در ادامه مطلب


  در سال 2013 نیز موج گسترده ای از فیلم های دارای مضمون آخرالزمانی شکل گرفته است. ازجمله این فیلم ها می توان به «جنگ جهانی z»، «مردی از فولاد» ، «سفرهای ستاره ای: به سوی تاریکی»، سری جدید «سوپر من»، «فراموشی» و ... اشاره کرد. اما براستی چرا توجه به آخرالزمان برای سران سلطه جهانی و دستگاه های سینمایی وابسته به آن ها تا این حد اهمیت دارد؟
    بیان اینکه چارچوب اصلی حاکمیت در آمریکا و اغلب کشورهای غربی را سرمایه دارهای صهیونیست اداره می کنند، بسیار کهنه و قدیمی است. صهیونیست ها در تمام طول تاریخ (از زمان انحراف از مسیر اصلی آئین کلیمی تا کنون) همواره در پی سوداگری و جنگ و اشغال سرزمین ها بوده اند. آنها برای دست یابی به اهدافشان، همواره به اعمال و مشی خود رنگ و لعابی مقدس و رهایی بخش زده اند. به عنوان مثال، یهودیان مهاجر به قاره آمریکا (پیوریتن ها) از چنین حربه ای برای قتل عام بومیان آن سرزمین استفاده می کردند. نوآم چامسکی، نظریه پرداز مشهور آمریکایی در یکی از کتاب هایش با عنوان «سال 501: اشغال ادامه دارد» به این مسئله پرداخته که پیوریتن ها، قاره آمریکا را سرزمین موعود می نامیدند و بومیان و سرخپوستان آنجا را اشغالگران کنعانی تلقی می کردند. به طوری که در یکی از نوشته هایشان آمده بود:«...آن جماعت بومی، مورد علاقه خداوند نبودند، لذا از بهشت روی زمین پاکسازی شدند. حمد و سپاس از اینکه دیگر کسی از بومیان باقی نماند ...»
    امروز هم صهیونیست ها و سرمایه داران یهودی با ترویج این گونه موهومات و خرافات در پی مقدس نشان دادن غارت گری ها و جنگ طلبی های خود هستند. فیلم های هالیوودی به عنوان رسانه ای پرمخاطب و جهانی، بهترین وسیله در دست آن ها برای القای چنین افکاری است. به طوری که در تمام فیلم های آخرالزمانی هالیوود، شخصیت هایی با هویت آمریکایی و صهیونیست، به عنوان منجی و درهم کوبنده بلاها و شرارت ها معرفی می شود.
    سمیر امین، نویسنده مصری/فرانسوی در مقاله ای در روزنامه الاهرام در اکتبر 2002 نوشت:«...فرهنگ سیاسی آمریکایی توسط فرقه های افراطیِ پروتستان (همان پیوریتن ها یا مسیحیان صهیونیست) در نیوانگلند یا شمال شرقی آمریکا شکل گرفت. این فرهنگ سیاسی علاوه بر این جنبه شبه دینی، با این ویژگی ها مشخص می شد: قتل عام بومیانِ قاره آمریکا، به برده کشیدن آفریقاییان، و...»
    همچنین به نظر تامس اف گاست ، جامعه شناس آمریکایی در کتاب «نژاد: تاریخ یک ایده در امریکا» می نویسد : «...اسرائیلی های ماساچوست به همان شیوه سرخپوستان را نابود ساختند که اسرائیلیان موردنظر کتاب عهد عتیق ، کنعانیان(فلسطینیان) را معدوم نمودند...»
    به همین دلیل هم نژادپرستی و برتری بخشیدن به غربی ها و صهیونیست ها در فیلم های آخرالزمانی هالیوود به وفور دیده می شود.
    
    


 روزنامه كیهان، شماره 20616 به تاریخ 22/7/92، صفحه 7 (تصویر روز)

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 24 مهر 1392    | توسط: مهدی ابراهیمی نژاد    | فهرست موضوعی: مطالب روز،     |
نظرات()